El vicepresident de Ryanair, Michael Cawley
El vicepresident de Ryanair, Michael Cawley
Madrid

La reducció de rutes i freqüències de Ryanair al Prat per la pujada de taxes farà que es perdin 1.200 llocs de treball

La companyia suprimirà aquest estiu quatre rutes des de l'aeroport del Prat i també reduirà la freqüència de vols en vint connexions més per l'encariment de les taxes aeroportuàries que ha fet Aena. Aquesta mesura comportarà la pèrdua de 1.200 llocs de treball.

RedaccióActualitzat
Ryanair suprimirà aquest estiu quatre rutes des de l'aeroport del Prat i també reduirà la freqüència de vols en vint connexions més per l'encariment de les taxes aeroportuàries que ha fet Aena. Aquesta mesura comportarà la retallada de 1.200 llocs de treball i que hi hagi 170 vols menys a la setmana.

Aquestes accions seran efectives a partir del 30 de març de l'any vinent, segons ha anunciat el vicepresident de la companyia, Michael Cawley. Amb aquests canvis, també baixarà la quantitat d'avions en base —de tretze a dotze— i el nombre de passatgers anuals, que passaran de 5,4 milions a 4,2.

Les quatre destinacions que desapareixen són Alacant, Munic, Trieste i Lübeck, i entre les rutes que veuen reduïda la freqüència hi ha Palma, Maó i Eivissa. A més, Ryanair també anul·larà algunes rutes des de Madrid, entre les quals hi ha l'enllaç amb Girona. Els aeroports de Girona i Reus mantindran l'activitat, amb l'única excepció de la ruta Girona-Barajas.

"Impossible aconseguir beneficis"

L'aerolínia irlandesa culpa Aena d'aquesta mesura, per un "increment excessiu de les taxes aeroportuàries, principalment a Madrid i Barcelona". Segons els càlculs de Cawley, aquesta pujada de taxes obligaria Ryanair a pagar entre 75 i 80 milions d'euros més en taxes que els que va abonar el 2012.

Als aeroports de Madrid i Barcelona, segons Cawley, les taxes aeroportuàries suposen un 40% del preu del bitllet i el combustible un altre 40%, la qual cosa "fa impossible aconseguir beneficis".

En aquest sentit, el vicepresident de la companyia ha renunciat que Aena "no escolta el primer client dels seus aeroports" ni ha visitat la seva seu a Dublín, "com sí que ha fet amb altres companyies". Cawley ha anunciat que, per recuperar la seva programació als aeroports espanyol, l'ens públic hauria de "retirar la pujada de taxes".




Anar al contingut