Un operari revisa l'ala d'un dels aparells de Vueling.
Feia gairebé set anys que Vueling cotitzava a la borsa, des de desembre del 2006.
Barcelona

Vueling deixa de volar en borsa amb 700.000 accions a l'aire

L'aerolínia culmina la integració al grup IAG i els seus títols deixen de cotitzar als parquets. Molts accionistes, però, no han venut les participacions, estalviant fins a set milions d'euros al "holding" angloespanyol, que no té cap obligació de comprar-les.

Catalunya InformacióActualitzat
Vueling s'ha acomiadat definitivament dels parquets i ho fa deixant milers d'accions sense vendre. Un cop acabat el procés d'integració al grup IAG, el "holding" que formen British Airways i Iberia, els títols de la companyia han deixat de cotitzar. Hi ha molts accionistes, però, que no han venut les seves participacions a IAG.

Són més de 700.000 accions, valorades en prop de set milions d'euros, que IAG s'ha estalviat. Els accionistes que no han venut o bé no han fet cas a l'OPA d'exclusió que havia llançat el grup angloespanyol, o bé no sabien que hi havia aquest procés, ni que a partir d'ara els seus títols no tenen cap utilitat. A més, IAG no té cap obligació de comprar-los.

Feia gairebé set anys que Vueling cotitzava a la borsa. A partir d'ara, la integració total farà que els seus resultats computin amb els del grup IAG. Tot i això, l'aerolínia continua operant sota la marca Vueling i amb una gestió individualitzada.

Un bon negoci

Vueling, que havia fet el seu vol inaugural l'estiu del 2004, començava a volar a la borsa l'1 de desembre del 2006. El preu inicial de les accions: 30 euros. Aquell mateix dia la sessió es tancava amb les accions a més de 34 euros; un  bon auguri.

La crisi global va passar factura a l'aerolínia, que va veure com el valor dels seus títols anaven caient fins per sota dels 10 euros un any després. Just en aquell moment va assumir la presidència de la companyia l'exministre Josep Piqué, que va apostar per mantenir la filosofia de l'empresa de definir Vueling com una companyia de baix cost que no vol ser-ho perquè ofereix pràcticament els mateixos serveis que una companyia tradicional.

La companyia no ha parat de créixer des del seu naixement, al mateix temps que també creixia l'aeroport de Barcelona, la seva base principal. Va anar superant competidors com Spanair o Clickair, la filial de baix cost d'Iberia. Incapaç d'imposar-se a Vueling, Iberia va acabar pactant-ne la fusió. Iberia havia entrat a Vueling per quedar-s'hi.

A contracorrent de la crisi del sector, l'aerolínia continuava creixent. Fins i tot va superar la seva matriu, Iberia, en passatgers transportats. Això va passar Al juliol de l'any passat. En paral·lel, una Iberia molt debilitada havia iniciat la fusió amb British Airways, que serà clau per al futur de Vueling.

A Londres, la bona marxa de Vueling farà que IAG vulgui integrar-la completament. Un procés que acaba aquest divendres i que va començar al novembre del 2012 amb una OPA en què IAG ha acabat pagant 9,5 euros per cada títol de Vueling.
Anar al contingut