Madrid

La reforma de la llei de trànsit supera el primer tràmit al Congrés

La cambra ha rebutjat l'esmena a la totalitat que hi havia presentat l'Esquerra Plural. La norma preveu ampliar a 130 km/h la velocitat màxima permesa en alguns trams d'autopistes i autovies. També estableix que és obligatori que els menors que vagin en bicicleta portin casc, al marge de la via per on vagin. El ministre està disposat a consensuar aquesta edat.

RedaccióActualitzat

El PP ha defensat al Congrés dels Diputats la reforma de la Llei de Trànsit i Seguretat Viària que preveu, entre altres coses, l'increment a 130 quilòmetres per hora de la velocitat màxima en determinats trams de les autopistes i autovies. La llei ha superat el primer tràmit a la Cambra Baixa, que ha començat a tramitar la norma després de rebutjar l'esmena a la totalitat que hi havia presentat l'Esquerra Plural. Aquest grup considera que la norma vol afavorir "el lobby de l'automòbil" i no pas una mobilitat sostenible.

El màxim legal permès s'incrementarà en aquests 10 quilòmetres per hora sempre que es compleixin unes determinades condicions, com per exemple que històricament no s'hagin registrat accidents en aquesta part de la via. El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha assegurat que la seva voluntat no és apujar el límit com a norma general sinó que "excepcionalment, i en determinats trams, i sota certes condicions d'espai i temps, es pugui autoritzar temporalment la circulació a 130 km/h".

En canvi, a les carreteres convencionals es reduirà de 100 a 90 quilòmetres per hora el límit permès (a 70 en vies secundàries), tenint en compte que solen concentrar els accidents. Segons el ministre, l'objectiu de la reforma és "que el trànsit sigui cada cop més segur".

Una altra de les mesures que preveu és que sigui obligatori per als menors dur casc quan vagin en bicicleta. Tal com es va aprovar al Consell de Ministres, la norma estableix que cal que els menors de 18 anys que vagin en bici portin casc, fins i tot si van per una via urbana, cosa que fins ara no era obligatòria. De tota manera, el ministre s'ha mostrat disposat a consensuar quina ha de ser l'edat que surti a la llei.

A més, canvia la regulació dels sistemes de retenció infantil, que ja no es guiaran per l'edat, sinó per la talla.

La norma també duplica l'import de les multes per conduir sota els efectes de l'alcohol o les drogues. El límit d'alcoholèmia continuen sent 0,25 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire expirat i en el 0,15 per als conductors novells i els transports de mercaderies o de vehicles especials, però n'endureix les sancions econòmiques. Si ara donar positiu suposava desembutxacar 500 euros, amb l'entrada en vigor de la nova llei es duplicarà el cost. No es modifiquen, en canvi, els punts que es perden.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut