Barcelona

Ferrmed, el "lobby" que més ha lluitat pel corredor, titlla d'"error garrafal" la part sud del traçat

Les reaccions del sector econòmic i empresarial català a la decisió europea de considerar prioritari el corredor mediterrani no han trigat a arribar. Una de les més esperades era la de Ferrmed, el "lobby" que des del 2004 ha lluitat perquè aquesta infraestructura tirés endavant. El secretari general d'aquesta associació, Joan Amorós, s'ha mostrat satisfet, però ha lamentat que s'arribi a Algesires per l'interior en lloc de fer-ho per la costa. Ho veu com una mena de cafè per a tothom, un "error garrafal" del qual ha culpat el govern espanyol.

RedaccióActualitzat
"És un error garrafal", ha assegurat Amorós en referència al traçat sud del corredor mediterrani, que no coincideix amb la proposta que havia presentat la seva associació. Ferrmed ha parlat d'"important volta", que ha xifrat en 120 o 130 quilòmetres més, que a més a més tenen un traçat "difícil" amb pujades i baixades. Amorós també ha considerat "gravíssim" que s'exclogui Màlaga del traçat i ho ha atribuït al govern espanyol, a qui ha acusat de "no donar les xifres exactes d'habitants de Màlaga".

El govern espanyol és qui ha de decidir ara el curs de les obres. Amorós espera que, després de tant de temps, es prioritzi el corredor mediterrani per la seva importància estratègica en detriment dels altres corredors inclosos en el document de la UE.

El president de Ferrmed, una de les associacions que han estat més actives a l'hora de reivindicar el corredor, formada per diferents empreses, associacions empresarials i professionals d'Espanya, França i el Benelux, ha afegit que continuaran lluitant perquè "això es rectifiqui".

Ara, el finançament


Per la seva banda, Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç, ha assegurat que ara serà clau la col·laboració público-privada per fer l'obra, ja que el finançament "serà un dels punts difícils". En termes similars s'ha expressat el president de Foment, Joaquim Gai de Montellà, per qui és "una bona notícia" però cal "treballar perquè s'executi en els terminis previstos".

El degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, ha recordat que la inversió en el corredor mediterrani és, de bon tros, més rendible, ja que és "l'únic que presenta unes taxes de retorn assumibles". I el degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ponts, Josep Oriol Carreras, creu que la decisió de Brussel·les obre oportunitats perquè permet pensar a mitjà termini en un futur "amb més feina per a tothom".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut